Pierwsze autobusy elektryczne Solaris Urbino Electric zostały włączone do regularnego ruchu liniowego. Do Poznania dostarczonych zostanie łącznie 21 autobusów elektrycznych. Piętnaście z nich to autobusy przegubowe, pozostałe sześć to autobusy o długości dwunastu metrów Solaris Urbino 12. W pierwszej kolejności do stolicy Wielkopolski trafią autobusy dwuczłonowe. Zakończenie realizacji kontraktu planowane jest na luty 2020.

Przyjazne środowisku autobusy, na które zdecydował się poznański przewoźnik, zostaną wyposażone w baterie Solaris High Power. W przypadku 12-metrowych Urbino magazyny energii będą miały pojemność 116 kWh, w przegubowych zaś 174 kWh. Baterie będą przystosowane do szybkich i częstych ładowań prądem o mocy nawet do 560 kW. Elektrobusy będzie można naładować zarówno przez pantograf umieszczony na dachu, jak i przez klasyczną wtyczkę. Modele dostarczone do Poznania będą posiadać gniazda ładowania plug-in po obu stronach autobusu, co ułatwi uzupełnianie energii z tej samej ładowarki w kilku pojazdach jednocześnie.

Poznańskie autobusy elektryczne to pojazdy niskopodłogowe, przyjazne dla osób o ograniczonej sprawności oraz dla podróżujących z wózkami dziecięcymi. Są wyposażone w rozbudowany system informacji pasażerskiej, składający się z m.in. czytelnych tablic kierunkowych, wewnętrznych wyświetlaczy LED oraz głosowej zapowiedzi przystanków. Z myślą o osobach niedowidzących, przyciski dodatkowo oznaczono inskrypcją w alfabecie Braille’a. Dla podniesienia komfortu podróżnych podpoznański producent wyposażył autobusy w klimatyzację, energooszczędne oświetlenie w technologii LED oraz ładowarki USB w przestrzeni pasażerskiej.

Pojazdy bezemisyjne rozpoczęły inauguracyjne kursy na linii 174. Ich pierwszymi pasażerami zostali pierwszoklasiści ze Szkoły Podstawowej nr 34, którzy po lekcji na temat ekologii i korzyści dla środowiska płynących z korzystania z transportu publicznego, mogli się przekonać, jak podróżuje się autobusami elektrycznymi.