Sieć sklepów Lidl w porozumieniu z Polsko-Niemiecką Izbą Przemysłowo-Handlową prowadzi projekt edukacyjny pn. "Lidl Akademia Handlowa". Program daje uczniom szansę na bezpłatne warsztaty oraz stypendia i praktyki, opierając się na współpracy ze szkolnictwem zawodowym o profilu handlowym.

Akademia handlowa Lidla realizowana jest we współpracy z Zespołem Szkół Handlowych w Poznaniu.

W ramach projektu uczniowie kształcący się w szkołach o profilu handlowym uczęszczają na zajęcia, na których poznają nowoczesne techniki sprzedaży, elementy prawa pracy oraz zasady zarządzania.

Co więcej, mają także możliwość korzystania z bezpłatnych lekcji fachowego języka niemieckiego. Jest to niezwykle przydatny język z uwagi na to, że wiele firm z kapitałem niemieckim działa właśnie na terenie Wielkopolski.

Udział w programie „Lidl Akademia Handlowa” daje uczniom możliwość zdobywania doświadczenia i praktycznych umiejętności zawodowych, a także kształtowania kompetencji miękkich.

- Celem tego programu jest praktyczne wsparcie uczniów, szkół i lokalnych społeczności - mówi Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska - zależało nam by to właśnie w Poznaniu, gdzie mieści się centrala naszej firmy, rozpocząć realizację projektu, którego celem jest wsparcie młodzieży stojącej przed wyborem własnej ścieżki kariery - dodaje.

Z kolei Błażej Miernik, Kierownik ds. Rekrutacji i Budowania Marki Pracodawcy w firmie Lidl przyznaje, że program ma przygotować uczniów średnich szkół handlowych do funkcjonowania na rynku pracy niezależnie od tego, czy podejmą pracę w sieci Lidl, czy też wybiorą inną firmę.

W województwie wielkopolskim Lidl współpracuje z Zespołem Szkół Handlowych w Poznaniu, gdzie program cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Jak podkreślają rodzice uczniów, dzięki patronatowi tak dużej i znanej firmy jaką jest Lidl Polska, uczniowie wcześnie nawiązują stały kontakt z pracodawcą i mają szansę sprawdzenia w praktyce wiedzy zdobytej w szkole. To bardzo duże ułatwienie w podjęciu pracy na trudnym rynku.

Uczestnicy programu na koniec każdego semestru otrzymują ocenę całościową, na którą składają się łączna ocena z warsztatów, praktyk i języka niemieckiego oraz frekwencja na poszczególnych zajęciach.

Dla uczniów z najlepszymi wynikami Lidl funduje stypendia, przyznawane na okres semestru, a także daje możliwość odbycia płatnych praktyk letnich. Projekt zakłada również egzamin przeprowadzany przez Polsko-Niemiecką Izbę Przemysłowo-Handlową i daje uczniom możliwość uzyskania certyfikatu uprawniającego do podjęcia pracy w handlu w całej Unii Europejskiej.

Ponadto firma Lidl Polska współpracuje z uczelniami wyższymi, m.in. z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu, Uniwersytetem Adama Mickiewicza oraz z innymi uczelniami na terenie Polski realizując szereg różnych działań i programów.

Zaliczają się do nich Międzynarodowy Program Praktyk, Program Praktyk Letnich „Rozwiń z nami skrzydła”, Youth to Business Forum - cykl konferencji dla studentów z całej Polski, Konkurs Grasz o staż, obecność na Targach Pracy Dni Kariery, Akademia Przedsiębiorczości, Konferencja FORCE - szkolenia i warsztaty dla około 200. liderów i koordynatorów organizacji studenckich oraz Program Ambasador Marki Lidl - projekt współpracy ze studentami w zakresie promocji w środowisku akademickim oferty staży i praktyk dla studentów wszystkich lat.