Billboard w Świebodzinie - fot. Waldemar RoszczukPierwszego października rusza ogólnopolska kampania billboardowa organizowana przez Fundację Wolność od Religii, mająca na celu wywołanie ogólnopolskiej dyskusji na temat obiegowego postrzegania wartości uniwersalnych jako zasad przynależnych religii, a w szczególności religii katolickiej.
 
W ogólnopolskiej kampanii billboardowej, na celowniku Fundacji, znalazł się także Poznań.

 
- Uważamy, że polityka państwa, prowadzi do utrwalania stereotypów, łącząc moralność człowieka z jego religijnością, pogłębiając wykluczenia osób, które nie identyfikują się z kościołem katolickim czy żadną inną instytucją religijną - wyjaśniają na swojej stronie internetowej członkowie fundacji.
 
- Chcemy również włączyć się w ważną dyskusję - protest przeciwko finansowaniu z budżetu państwa i obecności religii katolickiej w publicznych przedszkolach i szkołach. Nasz sprzeciw budzą zarówno mechanizm finansowania jak i brak realnego wyboru fakultatywnych zajęć - podkreślają uczestnicy akcji billboardowej.
 
Kampania rozpoczyna się pierwszego października w Lublinie. Kolejnymi miastami, w których pojawią się plakaty z ateistycznymi hasłami będą - Wrocław, Poznań, Częstochowa, Świebodzin i Kraków.
 
Pierwszym hasłem promującym akcję jest "Nie zabijam. Nie kradnę. Nie wierzę" Następnie pojawią się billboardy z hasłem "Nie wierzysz w Boga? Nie jesteś sam."
 
W Poznaniu plakaty mają pojawić się drugiego listopada. Ustawione będą przy ulicy Góreckiej (wjazd do Panoramy), Jackowskiego i Śródka. Do końca roku Fundacja chce wykupić powierzchnie billboardowe w Warszawie, Gdańsku,  Zielonej Górze i Łodzi.
 
Ateistyczna kampania billboardowa jest organizowana przez Fundację Wolność od Religii, z siedzibą w Lublinie, we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Racjonalistów, Stowarzyszeniem Ateistycznym oraz przy wsparciu portali o tematyce racjonalistycznej i ateistycznej m. in. Racjonalista.